Skip to content
Metode - Fase 1

Viedu Viten: Kartlegging gir kvalitet

Du har et produkt du virkelig har tro på. Du antar at vekstpotensialet er stort og markedet langt fra mettet. Men hvor skal du begynne? Hvordan skal du nå fram til, og overbevise potensielle kunder? Med Viedu Viten i verktøykassa fremstår du som en tillitsvekkende tilbyder allerede fra første kundekontakt. 

Group 16

 

Bygg salgsjobben på et solid fundament

I Viedu mener vi at kartlegging og skreddersøm er nøkkelen til suksess. Der tradisjonelle salgsselskaper satser kortene på cold calls og kvantitet, prioriterer vi kvalitet ved å flytte tidsbruken og tyngdepunktet til en forberedende fase.

Ved å gjøre grundig forarbeid, bli kjent med markedets behov og avdekke potensielle kunders krav, vil du være milevis foran når salgsprosessen sparkes i gang.  Viedu gir deg verktøyene du trenger.

Slik jobber vi

  • Innledende workshop: Du er eksperten på ditt produkt, og gir oss grunnkunnskaper vi kan jobbe videre med. Sammen ser vi på nåværende status, salgsargumenter (USPer),  definerer målgrupper og setter opp konkrete mål for samarbeidet.

  • Datainnsamling: Mens du konsentrerer deg om produktet og daglig drift, går vi i research-modus. Vi henter inn relevante data om markedet og konkurrentene, gjør intervjuer med eksisterende og potensielle kunder og henter erfaringer fra bedriftens tidligere salgsprosesser.

  • Analyse: Vi sammenstiller alle relevante data, kvalitative og kvantitative opplysninger for å avdekke hvor potensialet for vekst og verdi er størst. Kanskje finnes det både enkle grep som kan gi raske resultater og mer gjennomgripende strategiske tiltak for langsiktig vekst

  • Strategi: Nå har vi opparbeidet oss solid kunnskap om bedriften, produktet, markedets behov og konkurrentenes status. Det vil si at tiden er inne for å legge en konkret plan basert på det vi har avdekket. Vi ser på hvor salgsressursene skal prioriteres og utarbeider kunnskapsbaserte salgspitcher og materiell for å sikre at de lykkes.

  • Leveranse: Kartleggingsfasen gir et omfattende datamateriale som har stor verdi dersom du vil benytte det som kunnskapsgrunnlag i egen salgsorganisasjon. Velger du å gå videre til Fase 2: Viedu Verktøy, vil vi foredle materialet for deg og utvikle en kunnskapsbasert salgsmetodikk for din organisasjon. 
Magne

"De som jobber i Viedu er råtasser på salg og forretningsutvikling. Å samarbeide med disse fagfolkene er en klok beslutning vi har tatt. De jobber effektivt, raskt og med entusiasme og humør godt over gjennomsnittet. Viedu er virkelig en god sparringpartner for Frontkom Experience. Jeg opplever at de forstår vår bransje og tar eierskap til våre målsetninger. Anbefales!"

Magne Henriksen
CEO Frontkom Experience

Hvorfor er kartlegging viktig for salg?

Ved å gjøre et grundig kartleggingsarbeid før du begynner salgsprosessen, vil du fremstå som en seriøs aktør som entrer markedet med eleganse og verdighet helt fra første kundekontakt. 

⭐ Datainnsamling og analyse er tidkrevende og blir fort nedprioritert i det daglige. Viedu er den eksterne aktøren som tilrettelegger for struktur og gjennomføringsevne.

⭐ Viedu har tiden du ikke kan avse for å få produktet og bedriften til å vokse. Vi ser produktets potensial med nye øyne, avdekker markedets behov og kartlegger konkurransesituasjon.

⭐ Viedu Viten er første trinn i prosessen og fundamentet du trenger for å skape vekst og verdi. Du kan velge om du vil gå videre med materialet i egen salgsorganisasjon, eller om vi skal foredle datagrunnlaget med Viedus metodikk og utvikle skreddersydd salgsmetodikk for din organisasjon.

Ikke bli stående på stedet hvil. Viedu Viten gir deg kunnskapen du trenger for å vokse.

Viedu Verktøy

Vi utvikler en skreddersydd salgsmetodikk og tester effekten. I fase 2 jobber vi fram verktøyene vi trenger for å sette fart på salget.

Viedu Verdi

Salg er et fag. I fase 3 vil vårt profesjonelle salgsteam sørge for å  levere resultatene du ønsker deg. 

Noen av våre kunder:

Spekter logo-1
brandr logo-1
Frontkom logo-1