Skip to content
Metode - Fase 2

Viedu Verktøy: Skreddersydd salgsmetodikk

Grundig kartleggingsarbeid i Fase 1  har gitt oss kunnskap om produktet, markedet og konkurransesituasjonen. Nå er tiden inne til å sette datamaterialet i system, utvikle skreddersydd salgsmetodikk og teste effekten. I Fase 2 jobber vi fram verktøyene vi trenger for å sette fart på salget. 

Group 15

 

Tid for testing og tilpasning

Datamaterialet fra Fase 1 gir oss et godt grunnlag for å utvikle Viedu Verktøy, den skreddersydde metodikken som skal sørge for at salget virkelig akselererer. Her gjelder det å posisjonere seg klokt for å oppnå resultater, og det gjør vi ved å lære å gå før vi begynner å løpe. 

Fase 2 er en dynamisk prosess, der vi utvikler salgspitcher og materiell for de utvalgte målgruppene basert på kunnskapen vi har tilegnet oss i Fase 1. Vi går forsiktig ut i markedet for å teste effekten. Deretter følger evaluering, justering og ny testing til vi har verifisert at verktøyene virkelig gjør jobben. 

Nøkkelen til å lykkes med Fase 2  ligger i å lytte til markedet, og investere litt tid i å ta et steg tilbake for å tegne opp kartet som stemmer med terrenget. Slik unngår du kostbar og tidkrevende feilmanøvrering i høyt tempo når startskuddet går. 

Slik jobber vi

  • Salgsmetodikk: Med datamaterialet fra Fase 1 og skreddersyr vi salgspitch og metode til ulike segmenter. Vi legger opp kortsiktige og langsiktige strategier, og supplerer med mer informasjon om nødvendig.

  • Kontakt og testing: Vi går ut i markedet via telefon, digitale kanaler eller fysiske møteplasser og tester metodikken på utvalgte kunder i prioriterte målgrupper. Hovedmålet her er ikke salg, men testing og evaluering.

  • Justering: Tid for å analysere resultatene av ulike tilnærminger, justere metodikken og konkludere med hvilke Viedu Verktøy som virkelig fungerer. Når dette er gjort kan salgsressursene settes i sving og skape resultater!

  • Dynamisk prosess: Også når salget er i gang er det viktig å holde øyne og ører åpne for hva som fungerer og hva som bør forkastes eller endres. Vi legger opp til et tett samarbeid med jevnlige statusmøter for gjensidig input og kontinuerlig justering og forbedring.

  • Leveranse: Prosessen med justering bør foregå så lenge salget er i gang. Det er imidlertid opp til deg å vurdere om du er klar til å overta ditt Viedu Verktøy, og sette salgsmetodikken i drift i egen salgsorgansiasjon. Mangler du kapasitet internt, har vi nå omfattende kunnskap om ditt produkt og tar gjerne ansvar for å skape resultater for deg i Fase 3: Viedu Verdi. 
Magne

"De som jobber i Viedu er råtasser på salg og forretningsutvikling. Å samarbeide med disse fagfolkene er en klok beslutning vi har tatt. De jobber effektivt, raskt og med entusiasme og humør godt over gjennomsnittet. Viedu er virkelig en god sparringpartner for Frontkom Experience. Jeg opplever at de forstår vår bransje og tar eierskap til våre målsetninger. Anbefales!"

Magne Henriksen
CEO Frontkom Experience

Hva gjør Viedu Verktøy for salgsprosessen?

Utstyret er halve jobben: Investerer du i skikkelige verktøy går gjennomføringen raskere og med bedre kvalitet. Du unngår uforutsette hindringer når salgsapparatet settes i sving.

Ingen løse kanoner på dekk: Grundige forberedelser og tilpasset metodikk gjør at salgsorganisasjonen vil fremstå kompetent og oppnå høy tillit i markedet. Som representanter for bedriften vil de bygge viktige relasjoner som skaper verdi også på lengre sikt.

Du er ekspert på ditt felt, og det kan være innlysende for deg at markedet har behov for produktene du selger. Husk at salg handler om å overbevise kundene om det samme, og med vår kompetanse i ryggen vil du unngå feilskjær som blokkerer fremtidige muligheter.

Det er dyrt å ha en intern salgsorganisasjon som ikke leverer som forventet. Ved å ta et steg tilbake og utvikle finslipte verktøy skreddersydd for formålet, vil pilene for både motivasjon og resultater peke i riktig retning.

Vi i Viedu har gjennom kartleggingsfasen Viedu Viten og utviklingsfasen Viedu Verktøy fått inngående kunnskap om din bedrift, dine produkter, markedssituasjon og muligheter. Mangler du kapasitet eller kompetanse internt, tar vi gjerne ansvar for å sette fart på salget nå som verktøyene er klare!

Viedu Verktøy er den skreddersydde salgsmetodikken som skaper resultater når startskuddet går. 

Viedu Viten

Kartlegging gir kvalitet. I fase 1 bygger vi et solid fundament med innsikt om markedet og kundene for den videre salgsjobben.

Viedu Verdi

Salg er et fag. I fase 3 vil vårt profesjonelle salgsteam sørge for å  levere resultatene du ønsker deg. 

Noen av våre kunder:

Spekter logo-1
brandr logo-1
Frontkom logo-1